×

HOW TO SHOP

1 Login or create new account.
2 Review your order.
3 Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support@website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!

SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
KYSYTTÄVÄÄ? SOITA: 040 152 6000
  • LOGIN

Viestintätoimisto Manna

Viestintätoimisto Manna

Viestintätoimisto Manna tekee viestinnän puolestasi - monipuolisesti!

040 152 6000
Email: jari.hemmila@viestintamanna.fi

Viestintätoimisto Manna
Hämeentie 15, 00500 HELSINKI

  • ETUSIVU
    • Blogikirjoitukset
  • YRITYS
  • PALVELUT
  • JUOKSUAKATEMIA
  • YHTEYSTIEDOT
    • Evästekäytäntö (EU)
KYSYLISÄÄ
  • Home
  • BLOG & STORIES
  • Blogikirjoitukset
  • Viestintä ja älypuhelin
31.1.2023

Viestintä ja älypuhelin

Viestintä ja älypuhelin

by Jari Hemmilä / tiistai 08. elokuun 2017 / Published in Blogikirjoitukset
viestintä

Ilman viestintäkulttuuria tapahtuva ja merkittävästi älypuhelimen käyttöön perustuva viestintä heikentää ihmisten vuorovaikutuksellisuutta.

Kyseistä viestintäaihetta sinällään huomaan pohtivani niin sanotusti tavan takaa. Kaiketi lähinnä siitä syystä, että en liene ainoa sellainen vanhemman polven kansalainen, joka haluaisi edelleen viestiä toisten kanssa mieluiten kasvokkain sen sijaan, että tuijottaisin yleisillä paikoilla älypuhelimen ruutua metsässä kompassia tarkkailevan suunnistajan tapaan.

Viestinnässä ei kulttuuria

Ajat ja tässä yhteydessä viestintään liittyvät tavat ovat kuitenkin muuttuneet ja muuttumassa, ja siinä sinällään ei ole mitään pahaa. Ongelman muodostajaksi saattaa kuitenkin muuttua älypuhelinten käyttöön toistaiseksi vaikuttava kulttuurittomuus. Tällä tarkoitan sitä, että esimerkiksi vuorovaikutteisen keskustelun sijaan ihmisten taito keskustella saattaa heiketä. Toisena huolestuttavana aiheena on tietynlainen omiin oloihinsa vetäytyminen, jossa henkilöt sulkevat ympäröivän maailman omaan älypuhelimen kautta tapahtuvaan maailmaan.

Edellisessä valitusta kerrakseen, mutta mikä voisi olla ratkaisu. Olisiko siinä ajatusta, että puhelimen ja älypuhelimen käyttökulttuurin opetus aloitettaisiin jo alakoulussa samoin kuin se, että älypuhelimen käyttö muuttuisi esimerkiksi enemmän kohti työmaailman tavoitteita. Älypuhelin itsessään on loistava väline, mutta sitä kannattaisi käyttää varoen, ettei yhtäkkiä huomattaisi rengin istuvan isännän paikalla.

1
  • Tweet

What you can read next

kielellistä osaamista
Kielellistä osaamista
älypuhelin ja kieli
Älypuhelin ja kieli ovat välineitä sosiaalisuuteen
Maineikas Arthur Lydiardin juoksuopas

Uusimmat kirjoitukset

  • Maineikas Arthur Lydiardin juoksuopas

    Oppaan kannet ovat vaaleanpunaiset ja siinä on ...
  • Vaaleansiniset piikkarit

    Vuosien 1971 ja 1972 aikana ja myös seuraavina ...
  • Yritysliikunnassa on tulevaisuus

    Erääksi työntekijöistään huolehtivien yritysten...
  • Aamulenkit, luonto ja ystävät

    Jo pidemmän aikaa olen suunnitellut ja tuumaill...
  • Lämmin tuuli kesän

    Aistin perhosen keveyden elävän sinussa. Se hie...

Aihealueet

  • Blogikirjoitukset
  • Mobile
  • Runner´s Magazine
  • Yleinen

PYYDÄ YHTEYDENOTTOA

Pyydä yhteydenottoamme. Täytä lomake, niin olemme yhteydessä.

OTA YHTEYTTÄ

010 349 3500
040 152 6000

Sposti: jari.hemmila@viestintamanna.fi

Pirkanmaa | pääkaupunkiseutu

Viestintätoimisto Manna
Hämeentie 15, 00500 HELSINKI

  • GET SOCIAL
Viestintätoimisto Manna

© 2017 Kaikki oikeudet pidätetään, Viestintätoimisto Manna.

TOP
Hallinnoi evästeiden suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse myyjiä Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}